Friday, May 01, 2015

Istriku

Aku tau engkau kesal bahkan marah dengan sikap ku,
aku tau engkau lelah dan terbeban dengan tanggungjawab,
introspeksi telah aku jalankan tapi masih sangat jauh dari harapan,
maafkan aku jika belum bisa membawa mu ke bahtera kebahagiaan dan ketenangan.

Berusaha untuk menerima kekurangan mu adalah ibadah ku,
namun syaitan jua selalu berlomba dengan ku,
kehidupan ku yang dulu menjadi idaman mu kini telah jauh,
semoga saja aku bisa mewujudkannya kembali.

Sabarlah sayang dengan cobaan dan ujian yang bertubi-tubi datang menyapa kita,
aku akui kasih sayangmu kepadaku dan keluargaku tiada duanya,
sekarang engkau tau menangkan pakaianmu ini tatkala gusar,sedih dan marah,
semoga engkau menjadi wanita yang di rindukan oleh bidadari syurga.

Seandainya pada dirimu terjangkit penyakit kikir,
aku rasa rumah tangga kita sudah bergelimang dengan harta dunia,
tapi engkau memiliki penyakit sayang kepada keluarga sehingga keborosan menjadi motto kita,
aku bersyukur dengan hadiyah NYA kepada ku adalah dirimu,
dimana duniaku sederhana namun terhibur dengan sifat yang kau milikki.

Istriku..
aku doakan semoga Allah selalu memberi mu petunjuk,
aku doakan semoga Nabi memberi syafaat kepada mu nanti,
aku doakan semoga Khadija dan Aisyah merindukan mu di syurga kelak,
aku doakan semoga syurga Allah memperebutkan mu di sana.


No comments: